2010年5月11日火曜日

Tuesday's morning page.

俺たちは『負けないように』やってるんじゃない」 - ある土曜のヴィラノヴァ大学対ジョージタウン大学の試合で聞かれた言葉

なんと素晴らしい言葉だろうか。人生のいかなる時でも、負けないように物事を行っているとしたら、おなじ場所でジタバタと走りまわることになる。逆に、勝つためにやっているのなら、求めるものを追っているとしたら、あなたは前進している、向上している、そして成長している。この原理はビッグ・イースト・バスケットボールの試合だけに当てはまるものじゃない。

ついつい現状を保つのに充分なだけの努力しかしていなくなっていることは多い。自分を試すこと、楽であることからちょっと抜け出すこと、できる限りのことをすること、夢を満たすこと、それらとは相反するものだ。

あなたが選択するんだ。勝つためにやるのか、負けないようにやるのか。そしてもし負けないようにやっているとしたら、そこから変わるために何が必要だろう。

素晴らしい火曜日への一番の願いをあなたに贈ります!

ボブ

人気ブログランキングへ


"We don't play 'not to lose.' " - overheard at Saturday's Villanova v. Georgetown game

What a great mantra. When you’re playing not to lose, in any part of your life, you’re running in place. But when you play to win - to go after what you really want - you’re moving ahead, making progress, becoming more. This principle applies to so much more than just Big East basketball.

It's easy to get caught up playing just hard enough to get by, rather than challenging yourself, getting a little uncomfortable, and becoming all that you can be - fulfilling your dreams.

You choose. Are you playing to win, or playing not to lose? And if you're playing not to lose, what would it take to change?

I'm sending you best wishes for a great Tuesday!

Bob



この記事が参考になっていたら、人気ブログランキングへ人気ブログランキング 応援をいただけると嬉しいです^^このブログを始めたきっかけは...↓「Come on by! 英語ガレージ!」ブログページ

0 件のコメント:

コメントを投稿