2010年9月2日木曜日

Friday's morning page.

他の人からの期待など捨てておけ」 - ウェイン・ダイアー

私の両親は、私が医者になることを願っていた。歳月のたった今でも、母は会話のなかでこの一言をいう。「...医者になるべきだったボブ」。

大学の始め、私は両親の期待にそった道、医療学校へ進むことを考えていた。でも、私にとって情熱を持てるのはちがう場所であることに気づいた。私は、その道に進むことを選んで、振り返ったことはない。後悔もない。

他の誰かの夢にそっていたら、自分の夢を見失う。自分の情熱に従って、自分の欲求を満たすために時間と体力を使っていこう。そして、振り向くな。

最高の週末への青信号をあなたに贈ります!

ボブ

人気ブログランキングへ


"Release others' expectations." - Wayne Dyer

My parents wanted me to become a physician; and years later, my mom will sometimes mention in conversation the phrase "... Bob, who should have been a doctor."

I started college thinking med school - in track with what my parents expected. But I found my passions in other places. I chose another path and never looked back - no regrets.

If you follow another person's dream, you miss your own. Get aligned with your passions, and put your time and energy into fulfilling your own desires. And don't look back.

I'm sending you all green lights for a superb weekend.

Bob



この記事が参考になっていたら、人気ブログランキングへ人気ブログランキング 応援をいただけると嬉しいです^^このブログを始めたきっかけは...↓「Come on by! 英語ガレージ!」ブログページ

0 件のコメント:

コメントを投稿